O2 krasavci

Možná o tom už napsal kde kdo, ale rád se také podělím o svoji zkušenost.

Nedávno mě kontaktovala jistá obchodní zástupně společnosti 02 s nabídkou nového wifi routeru přes mobilní internet. Skvělý příklad toho jak vyždímat zákazníka co to jenom jde a na férový obchod si tady přeci nikdo nehraje 🙂

Služba se mi zdála poměrně zajímavá tak jsem na nabídku kývl. Obchodní zástupkyně přijela vcelku rychle se svým kolegou a začali mě vysvětlovat co všechno dostanu. Na jakékoliv technické informace (download, upload, stabilita, zda je síť sdílená síť atp.) mě odpovídal kolega, slečna měla asi pouze za úkol vypadat hezky a lákat nové zákazníky.

V dnešním obchodě asi nic nového, ale docela mě pobavilo, že místo toho abych na nové zařízení dostal slevu jako 10 let starý zákazník, tak mi řekli ať to na někoho přepíši a dostanu slevu jako nový zákazník. Obchodní zástupci měli s sebou zařízení na vyzkoušení. Oběhl jsem s ním dům a v jistých místech jsem se skoro přiblížil k jejich udávaným rychlostem stahování/ nahrávání. Řekl jsem si proč ne, když máme zkušební dobu 14 dní. Tak jsem se zeptal, když dneska podepíšeme smlouvu, od kdy se počítá zkušební doba a jak mohu zařízení vrátit?

Bylo mi řečeno, že zkušební doba se počítá od převzetí zařízení a vrátit to může kdokoliv s platnou smlouvou a tím zařízením, stačí když si doma napíšeme plnou moc, pokud to nebude vracet přímo osoba na kterou je to napsáno. Říkal jsem si, není se čeho bát, pojďme to vyzkoušet. Jak strašlivě jsem se pletl 🙂

Zařízení (nebylo to identické které měli na vyzkoušení se slovy: přesně tohle vám pak doručíme) jsem obdržel za 3 dny a byl to pátek, ovšem zařízení se aktivuje až následující pracovní den, takže přes víkend mi to leželo doma jen tak. Když už se zařízení v pondělí aktivovalo, pečlivě jsem měřil rychlosti připojení v průběhu zkušební doby a slovu stabilita se to vyhnulo POŘÁDNĚ velkým obloukem. Stabilitu si představuji jako takovou, že když si platím 20 Mbps download, tak připojení bude kolísat maximálně mezi 18-20 Mbps. Skutečnost byla 1-18 Mbps a o odezva 300-600 ms 🙂 Takže jsem se rozhodl zařízení vrátit. Měl jsem doma vyplněnou plnou moc na vlastním papíře, jak mě bylo řečeno a vyrazil jsem na Brněnskou pobočku. Kde mě čekalo nemilé překvapení.

Zkušební doba se VŮBEC nepočítala od doby převzetí zařízení, ale od doby podepsání smlouvy, takže jsem skoro týden měl zařízení ve zkušební době nefunkční a na pobočce mi řekli, že zkušební doba byla do předešlého dne, kdybych se nehájil, dostal bych smlouvu na 2 roky a plať hošánku. Udělali to prý jenom výjimečně, že mi to vezmou po zkušební době. Avšak přišel další problém. Plná moc musí být vyplněná přesně v jejich daném formuláři a notářsky ověřená a vzhledem k tomu, že jsem měl poslední den (počítal jsem, že mám 2 dny), musel jsem se vracet domů (bydlím 40 min od Brna v obci Nosislav), sehnat oprávněnou osobu, jít na úřad to potvrdit a zase zpátky do Brna.

Ovšem nenechte se zlákat pojmem “zkušební doba”, taky jsem si až do teď myslel, že je to na vyzkoušení služby/ produktu, ale po této zkušenosti je to u O2 spíše pronájem. Došly mi totiž hned 2 faktury za tuto službu, protože to bylo na přelomu měsíce, takže mi došla faktura za měsíc předchozí i za měsíc následující, které jsem musel zaplatit. Na otázku: Za co ty faktury jako jsou? Mě odpověděli: No, že to je zkušební doba, neznamená, že to je zadarmo. Když jsem chtěl tohle všechno vysvětlit od obchodní zástupkyně, která se mnou sepisovala smlouvu, proč mi navyprávěla takové nesmysly, nemohl jsem se ji dovolat a dostával jsem několik dní jen sms: Mám firemní jednání/ mám poradu/ nemůžu mluvit atp.

No celkově to dopadlo tak, že služba naprosto neodpovídá popisu, obchodní jednání je naprosto podrazácké a neférové, zaplatil jsem několik stovek za týden zkušební doby a poučil se, že další obchody už nikdy více 🙂

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *